Kara listedeyken kredi almak

Bankaların kara listesine girdiği için başvurusu reddedilen bir kişi, başka bir bankadan kredi alabilir. Çünkü bankaların kredi politikaları kendine özgüdür. Diyelim ki Garanti Bankası size kredi vermezken Denizbank verebilir.

Kredi verirken bankaların baktığı temel konular vardır. Bunların başında gelir gider dengeniz yer alır. Ayrıca kredi sicilinize bakılır. Yani bankaya yaptığınız aylık borç ödeme veya kapama durumunuz dikkate alınır. Bunların yanısıra eğitim durumunuz, çalıştığınız yer, oturduğunuz şehir, bunların hepsinin farklı farklı önemi vardır. Dolayısıyla kara listede yer alsanız bile başka bir banka da size fırsat sunabilir.

Bankaya gittiğinizde yetkililer size kötü bir kredi siciliniz olduğunu, an itibariyle kredi veremeyeceğini söylemiş olabilir. Ancak kredi sicilinizi düzeltip kara listeden çıkmak da sizin elinizde... Bunu başarabilmek için uzmanlar iki formül öneriyorlar. Şimdi de bunları inceleyelim:

1. Zamana yaymak: Kredi sicil kaydımızı tutan iki kurum vardır. Birisi Kredi Kayıt Bürosu, diğeri Merkez Bankası... Her iki kurumda da kayıtları sadece 5 yıl boyunca tutulur. 5 yıl sonunda bu kayıtlar artık veri tabanlarında yer almaz. Dolayısıyla kara listeden çıkmış olursunuz. Kısacası 5. yılın sonunda kredi alma işlemini tekrar yapabilirsiniz.

2. Borcunuzu başka bankaya aktarmak: 5 yıl uzun süre, o kadar bekleyemem, hemen şimdi krediye ihtiyacım var diyenler için en kısa yoldan formül budur. Bir bankaya olan borcunuzu başka bir bankaya aktarırsanız bu artık yeni bir kredi işlemi olacağı için eski borcunuz ödenmiş olur. Böylece de bir miktar daha faiz odeyerek bankaların kara listesinden otomatiktan çıkmış olursunuz. Bu formüle refinansman dendiği gibi halk arasında takla attırmak, borç çevirmek gibi isimler de veriliyor.

1 yorum:

  1. Ben kara listeye girdim ama hiçbir bankaya borcum yok. Ama yinede kara listeye icra takibine giren borçlarım olduğundan girmiştim. Düğün yapcam kredi almak istiyorum. Ama malesef kredi çekemiyorum. Kendi iş yerim var, Web Tasarım - Yazılım - internet cafe ve Bilgisayar satış işim var. Ama askerlik yüzünden kredi kartı borçlarımı ödeyemedim. Bu sebepten kara listeye girdim. Nasıl en erken çıkabilir ve kredi alabilirim?

    YanıtlaSil